Mètode de treball

Waterpolo fundacio creu groga

A mitjans de 2016 i de la mà de la Fundació Creu Groga es crea el Club Esportiu Fundació Creu Groga. Neix amb l’esperança de convertir-se en el referent esportiu dels veïns de la nostra localitat i de les localitats properes. Un club esportiu que té com a objectiu el foment, el desenvolupament i la pràctica continuada de l’activitat física i esportiva sense finalitat de lucre.

El Club Esportiu Fundació Creu Groga té com a principal directriu: establir vincles entre el treball esportiu i el pedagògic que facin possible una influència mútua i necessària per fer una educació més esportiva i un esport més educador.

Per assolir-ho, l’Àrea Pedagògica-Esportiva del club es marca objectius per als tres agents participants en aquesta àrea: nens, entrenadors i pares.
Objectius per als nens i nenes:
  • Beneficiar-se del potencial educatiu i formatiu del WATERPOLO i el TRIATLÓ per posar per endavant la participació per sobre de la competitivitat.
  • Mantenir o millorar l’estat de salut mitjançant els hàbits de vida actius i saludables.
  • Gaudir, divertir-se i entretenir-se. Potenciar els jocs motors.
  • Permetre l’aprenentatge dels conceptes tècnics i tàctics, el desenvolupament de les diferents qualitats físiques així com transmetre hàbits, actituds i valors com la tolerància, el respecte als demés i a les regles del joc, l’esforç de superació, la cooperació i la confiança.
  • Potenciar el joc net i l’esportivitat.
Objectius per als entrenadors:
  • Vetllar pel desenvolupament esportiu i educatiu dels nens.
  • Utilitzar l’estil positiu en la comunicació.
  • Valorar les bones actuacions i animar o dona instruccions davant els errors.
Objectius per als pares i mares:
  • Mostrar un grau d’interès i implicació adequat en la pràctica esportiva.
  • Assegurar-se que practiquen l’esport de manera saludable.
  • Actuar com a models d’autocontrol per promoure l’esportivitat.

“Quan intenteu fer-ho el millor possible, sempre sou guanyadors, encara que a vegades l’altre equip farà més punts”

John Wooden: entrenador de basquet de UCLA